اخبار مدارس و معاونت

مراسم اختتامیه جشنواره اختراعات، دست سازه ها،مهارت و تجلیل از پژوهشگران برتر مدارس سما

مراسم اختتامیه جشنواره اختراعات، دست سازه ها،مهارت و تجلیل از پژوهشگران برتر مدارس سما به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد و مجتمع مدارس سما نجف آباد

مراسم اختتامیه جشنواره اختراعات و دست سازه ها و مهارت و مقاله، و همچنین تجلیل از پژوهشگران برتر مدارس صبح روز 29 آذرماه با حضور سیدمحمد بطحایی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما به میزبانی واحد نجف آباد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش های عمومی و مهارتی در این مراسم دکتر سید محمد بطحایی، دکتر فرید نعیمی رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، دکتر شهلا روزبهانی معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما نجف آباد، مهندس مهدی چراغی نماینده نظارت و بازرسی راهبردی هیات موسس، حجت السلام مجید میرزایی مدیر فرهنگی اجتماعی نجف آباد، رابطان پژوهشی سراسر کشور  و جمعی از دانش آموزانحضور داشتند

دکتر شهلا روزبهانی معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما نجف آباد با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره ، خاطر نشان کرد: در مجموع 245 اثر در 4 محور به دبیرخانه جشنواره مستقر در نجف آباد ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت . 

1671549835 lklsj img 8047

پس از آن دکتر فرید نعیمی رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ایراد سخنرانی نمود. وی پس با اشاره به سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی که توسط دکتر طهرانچی ترسیم شده و با توجه به نیازهای پیش رو به ارایه مقاله ای با موضوع "نقش و جایگاه نحوه مدیریت مدارس سما در توسعه اقتصادی کشور" پرداخت.

IMG 8278

سخنگوی دیگر این مراسم  دکتر لطف اله عباسی مشاور رئیس سازمان و رئیس امور پژوهش و نوآوری های آموزشی سازمان سما بود وی با اشاره به اینکه برگزاری چهار برنامه همزمان (گردهمایی راهبران پژوهشی استان ها، جشنواره اختراعات و دستسازه ها و مهارت و مقاله،تجلیل از پژوهشگران برتر مدارس و تشکیل نمایشگاه در تهران ) مصداق خوبی از کارایی و اثربخشی و کم هزینه و پر منفعت بودن برنامه های پژوهشی است به برخی سیاست ها، محورها برنامه های حوزه پژوهش، خلاقیت، نوآوری و مهارت اشاره کرد.

IMG 8295

وی همچنین در باره نحوه ارزیابی آثار ارسالی توضیحاتی ارائه داد و گفت: رابط پژوهش داده را تایید نموده  و مدیر مدرسه اطلاعات را برای سازمان ارسال کرده است. سه استان برتر حوزه پژوهش 16 شاخص مدنظر ما را دارا هستند که استان های هرمزگان، گیلان و یزدبه ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب نمودند.

همچنین در ادامه دکتر سید محمدبطحایی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سمادر مراسمضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای خطه استان اصفهان علی الخصوص شهید گرانقدر حججی سلام گرم دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی را به حضار و شرکت کنندگان مجازی این جلسه رساند و با ابراز خرسندی از حضور در این جمع، به بیان نکاتی ارزشمند پیرامون مباحث پژوهشی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش های عمومی و مهارتی سما، سیدمحمد بطحایی گفت: امروزه آموزش و پرورش دائما به عنوان یک ضرورت در جوامع بشری مورد توجه قرار می گیرد و اهمیت و ضرورت توجه به دوران مدرسه ای با پیچیدگی هایی که در زندگی های فردی، جمعی و تکنولوژیکی اتفاق می افتند اهمیت خودش را پیدا می کنه و مورد توجه جدی تری قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: این که فرزندان و کودکان ما، نسل آینده ما هستند و قرار است در آینده نزدیک جامعه را راهبری نمایند مهم است که این دوران را چگونه باید پشت سر بگذارند، چه مهارت هایی را بیاموزند و چه بستر های دانشی را کسب نمایند تا در آینده به عنوان عضو موثری در جامعه توانایی ایفای نقش صحیح داشته باشند.این یکی از اصلی ترین سوالاتی است که امروزه در آموزش و پرورش دنیا مطرح می باشد.

 IMG 8307

ریاست سازمان سما همچنین افزود: انسان هایی که در جوامع خود، منشا اثر بوده  و موفق هستنند بخش عمده ای از موفقیت خود را مدیون مدرسه و دوران کودکی  و نوجوانی شان می باشند. فلاسفه ای چون افلاطون و ارسطو و فراتر از این فلاسفه در آموزه های تربیتی و دینی خودمان نیز تاکیدات بیشماری به مراقبت و صیانت از تربیت نوجوانان و کودکان داریم که همگی برمبنای اثر گذاری دوران مدرسه ای است.

دکتر بطحایی در ادامه بیان نمود: لازمه ی این اثر گذاری کیفیت مطلوب مدارس است و از جمله عوامل مهمی که مدرسه را اثر بخش می کند روش است، دانش آموزان امروز نیازمند روش های نوین آموزشی

می باشند. پژوهش به عنوان یک روش میانبر است که روش آموزش ما را می تواند اصلاح کند. باید بدانیم که پژوهش در مدرسه با پژوهش در دانشگاه دو تفاوت عمده دارد و نباید از یکدیگر الگوبرداری شوند. مهمترین تفاوت تفاوت پژوهش مدرسه با دانشگاه در این است که در مدرسه نتیجه پژوهش زیاد مهم نمی باشد مهم روش شناسی پژوهش است و این که دانش آموز بیاموزد که مسله را چگونه حل کند. و نکته دوم اینکه در مدرسه کار گروهی در اولویت است.

بطحایی گفت: پژوهش یک ابراز مهم برای تغییر یاددهی و یادگیری است و برای ما رویکردهای تربیتی پژوهش و کارکردهای این روش که می تواند تحولاتی ایجاد نماید  بسیار حایز اهمیت است.

 

در ادامه این مراسم گزارش کوتاهی توسط دو دانش آموز پژوهشگر و مدیر مدرسه منتخب ارائه شد.

1671549840 2vfc9 img 8199

1671549843 a8q5h img 8315

1671549843 fdvus img 8282

گفتنی است در این برنامه، اجرای موسیقی سنتی توسط دانش آموزان مدارس سما نیز انجام شد و در پایان از پژوهشگران برتر با حضور ریاست سازمان سما و سایر مسئولان تقدیر به عمل آمد.

IMG 8301 

در ادامه اسامی پژوهشگران برتر بخش دانش آموزی اعلام شده .

اسامس

 


 

شما اینجا هستید: صفحه اصلی اخبار مدارس و معاونت مراسم اختتامیه جشنواره اختراعات، دست سازه ها،مهارت و تجلیل از پژوهشگران برتر مدارس سما