اخبار مدارس و معاونت
مهارت آموزی، رسالت جدید مدارس و دانشگاهها
- توضیحات
- زیر مجموعه: ROOT
- تاریخ ایجاد در 10 بهمن 1400
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش های عمومی و مهارتی ، دکتر فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف آباد در نوزدهمین جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما نجف آباد ضمن قدردانی از مجموعه سما نجف آباد به جهت ارتقاء کیفیت و جایگاه مدارس سما در سطح شهرستان و استان که منجر به افزایش کمی دانش آموز نیز گردید ه است بر رسالت جدید و اثر گذار مدارس و دانشگاهها در مهارت اموزی تاکید کرد. رئیس شورای نظارت و هماهنگی سما نجف آباد به ترسیم نقش آموزش و پرورش با نگاه به آینده پژوهی در آینده شغلی دانش آموزان و ابعاد علمی، اقتصادی و ..... تحت عنوان ایران ۱۴۳۰ پرداخت. ایشان با تاکید بر مفاد سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور به ضرورت حرکت در جهت تبدیل جامعه دانش محور به جامعه دانا محور با نقش آفرینی آموزش و پرورش و آموزش عالی اشاره نمود.
دکتر نعیمی در ادامه به تشریح مولفه های مرتبط با آینده پژوهی کشور و مسائل اشتغال، خلاقیت، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان پرداخت . موضوع مهارت آموزی و نهادینه شدن آن از سطح پیشدبستانی را بسیار با اهمیت برشمرد .
رئیس واحد نجف آباد ضمن اشاره به مسئولیت اجتماعی دانشگاه ،بر اثر گذاری مستقیم دانشگاه بر منطقه پیرامون خود و ایجاد تفکر مهارت آموزی در میان دانش آموزان تاکید کرد .
اجرای برنامه روز باز دانشگاه از موارد دیگری بود که دکتر نعیمی ضمن طرح آن در جلسه ، همکاری مسئولین آموزش و پرورش شهرستان را در اجرای بهینه آن خواستار شد و تاکید کرد ارتباط موثر دانشگاه با آموزش و پرورش در این راستا بهره های دوسویه خواهد داشت و باعث معرفی مناسب ارکان دانشگاه به جامعه شهرستان خواهد شد.
در ادامه جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد ،دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد را پشتوانه علمی عالی برای آموزش و پرورش شهرستان معرفی و از توسعه مراکز آموزشی با رویکرد مهارت آموزی استقبال و پیشنهاد نمودند کمیته مشترک دانشگاه و آموزش و پرورش شهرستان تشکیل و رویکردهای علمی مناسب جهت سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته های کاربردی و متناسب با نیاز کشور و جامعه را تدوین و در هدفمندسازی فرایند هدایت تحصیلی نقشآفرینی نمایند .
موسوی زاده همچنین از همکاری همه جانبه حوزه سما با آموزش و پرورش شهرستان تقدیر و مدارس سما نجف آباد را نمونه موفقی از مدارس در اجرای برنامههای آموزشی، فرهنگی و مهارتی دانستند.